flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Нарада з питань оптимізації

16 лютого 2018, 10:43

 22 листопада 2017 року в приміщенні Територіального управління державної судової адміністрації України в Львівській області відбулась нарада з питань оптимізації місцевих загальних судів м. Львова та Львівської області, участь у якій взяла голова Бродівського районного суду Бородійчук О.І.,  яку проведено начальником Територіального управління державної судової адміністрації України в Львівській області Віктором Дейнекою та головою Апеляційного суду Львівської області Петром Каблаком для голів та суддів місцевих загальних судів м.Львова та Львівської області. Для більш ефективного обговорення питання об’єднання судів в нараді взяли участь голова Львівської обласної державної адміністрації Олег Синютка, військовий прокурор Західного регіону України Олег Сенюк, заступник прокурора Львівської області Галина Борейко, заступник начальника Слідчого управління Головного управління Національної поліції у Львівській області Андрій Ткачик.

детальніше за посиланням http://lv.court.gov.ua/tu14/pres-centr/1/398922/

 

Однак законом України  «Про судоустрій і статус суддів», зокрема статтею 21 «Види і склад місцевих судів» зазначено, що  місцевими загальними судами є окружні суди, які утворюються в одному або декількох районах чи інших районах у містах, або у місті, або у районі (районах) і місті (містах). І жодним чином ніде у законі чи інших нормативних документах не вказано про чисельність суддів, тобто окружний суд може бути  утворено і на основі районного чи міського суду, оскільки логічно не обгрунтовано правил утворення округів, де вказується, що мінімальна кількість суддів в окружному суді має становити 12 посад. Ця цифра законодавчо не врегульована.

Зважаючи на те, що не прописано процедури оптимізації, розпочинати оптимізацію, без конкретних, покрокових етапів її проведення, встановлення строків проведення та визначення відповідальних осіб за кожен із етапів призведе до безсистемності та хаосу у найоб’ємнішій частині судової влади, у судах першої ланки, що призведе до :

  • затягування розгляду справ, порушення усіх процесуальних строків;
  • обмеження громадян у доступі до здійснення правосуддя;
  • збільшення витрат на організаційне забезпечення діяльності суду;
  • збільшення скарг на роботу суду та суддів загалом;
  • втрати кваліфікованих кадрів;
  • втрати населенням довіри до судової влади та остаточне руйнування її авторитету.