flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Затверджено результати опитування громадян

21 серпня 2015, 11:02

 15 липня 2015 року у приміщенні Бродівського районного суду відбулось обговорення попередніх результатів опитування громадян щодо їх задоволеності якістю функціонування суду. В обговоренні взяли участь експерти Благодійної організації «Твоє право», судді та працівники апарату суду. Наслідком жвавої дискусії стало затвердження рекомендацій, які б дозволили найближчим часом покращити якість функціонування суду.

Опитування відвідувачів судів із застосуванням методології карток громадянського звітування є можливим завдяки підтримціПроекту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Справедливе правосуддя».


                                                                                                                                                                                        АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ОПИТУВАННЯ В СУДАХ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Бродівський районний суд Львівської області

 

Загальна площа будівлі Бродівського районного суду становить 298,5 кв. м., суд містить 1 зал судового засідання. Станом на 01 червня 2015 року штат суду складали 4 суддів та 19 працівників апарату суду. Кількість справ, що перебувала в цей момент на розгляді - 1040 справ. Середнє навантаження на суду складає 220 справ.

Загалом у суді було опитано 85 осіб. Більшість опитаних - чоловіки (65,9%). Найбільш представлені респонденти з базовою вищою (47,1%) і повною вищою освітою (25,9%). Вищу юридичну освіту мають третина респондентів (32,3%). Більшість опитаних проживають у населеному пункті, де розташований суд (76,5%).

Більшість (70,6%) респондентів представляють в суді особисто себе, решта 29,4% - інтереси інших осіб (є адвокатами, юрист-консультантами). Респондентів, для яких це перший судовий процес (48,2%), 2-5 разів були учасниками – 23,5% респондентів, брали участь у судовому процесі 6 і більше разів тільки 28,2% респондентів. Більша частка відвідувачів - учасники цивільного процесу (38,8%) і справ про адміністративні правопорушення (32,9%), ще 22,4% - учасники кримінального процесу і 5,9% - учасники адміністративного процесу. У 48,2% респондентів розгляд справи ще не розпочато, справа знаходиться на стадії розгляду у 31,8% респондентів, для 20% респондентів розгляд справи завершено (в т.ч. із винесенням рішення).

Більше половини опитаних є загалом (24,7%) або цілком (27,1%) обізнаними з роботою суду (56,5%), майже не обізнані із роботою судів майже третина респондентів (29,4%), ще 18,8% зовсім нічого не знають про роботу суду та суддів.

Переважна більшість респондентів (89%) в цілому оцінили якість роботи суду на «добре» та «відмінно», інші 11% поставили оцінку «3». Жоден респондент на поставив оцінку «погано» або «дуже погано». За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,28 бали.


 

Середні оцінки роботи суду за вимірами (складовими) якості представлено в табл.1.1.

Таблиця 1.1. – Оцінки якості роботи  суду за основними вимірами

Виміри якості

Бродівський районний суд Львівської області 

Найвищі оцінки по Львівській області

Доступність суду

3,40

4,53

Зручність та комфортність перебування

4,38

4,83

Повнота та ясність інформації

4,56

4,94

Сприйняття роботи працівників апарату

4,19

4,84

Дотримання строків судового розгляду

4,74

4,88

Сприйняття роботи суддів

4,26

4,90


Діаграма 1. Дотримання строків судового розгляду

Таким чином, у суді найкраще забезпечуються показники дотримання строків судового розгляду (4,74 бали). Зокрема, вчасно розпочинаються засідання (4,64 бали), обгрунтованість перенесення або затримок слухань оцінено у 4,77 бали, врахування побажань сторін при призначенні дня та часу розгляду (4,7 бали.)


Також високо оцінена повнота та ясність інформації (4,56 бали).

Діаграма 2. Повнота та ясність інформації

Високо оцінені маркування кабінетів та інших приміщень (4,75 бали),  наявність інформації про правила допуску та перебування у суді (4,74 бали), інформація щодо зразків документів (4,65 бали). Загалом інформаційні стенди розташовані зручно та доступно (4,72 бали). Дещо гірша ситуація із інформацію про розмір та реквізити сплати судових зборів та мита (4,08 бали) і списком призначених до розгляду справ (4,31 бали), розташування кабінетів та приміщень (4,28 бали), зразки необхідних документів (3,95 бали). Отже, потрібно більш скрупульозно слідкувати за списками призначених до розгляду справ.


Діаграма 3. Зручність та комфортність перебування у суді

Високі бали отримав і вимір «зручність та комфортність перебування у суді» (4,38 бали). Респонденти відмітили хорошу освітленість (4,66 бали), зручність та достатність місць для очікування й оформлення документів (4,52 бали) і чистоту та прибраність приміщень (4,47 бали). Прикро, що найгіршим показником виявився вільний доступ до побутових приміщень (3,86 бали). Саме із 100% доступності цих приміщень і потрібно розпочати.


Діаграма 4. Сприйняття роботи суддів

Відносно високо оцінили респонденти і роботу суддів (4,26 бали). Респондентам імпонували дотримання процедури розгляду (4,84 бали), надання сторонам можливості обгрунтувати свою позицію (4,8 бали), коректність, доброзичливість, ввічливість (4,73 бали) і належна підготовка до справи (4,7 бали). Майже 73% респондентів висловило сумнів у незалежності та неупередженості суддів, що розглядали справу (2,25 бали). Саме у цьому індикаторі міститься основний потенціал покращення роботи (сприйняття) суду.

 


Діаграма 5. Сприйняття роботи працівників апарату суду.

Дещо нижчою є оцінка сприйняття роботи працівників апарату суду (4,19 бали). Зокрема, у високі 4,49 бали оцінено виявлені професіоналізм та знання своєї справи, виявлені у спілкуванні повагу і бажання допомогти – у 4,4 бали, «безпомилковість» роботи працівників апарату (4,26 бали). Найнижчу оцінку отримав індикатор «однакове ставлення до всіх відвідувачів» - тільки 3,61 бали. Отже, потенціал змін міститься у покращенні навичок спілкування із відвідувачами.

Найгірше за оцінками респондентів забезпечується доступність суду (3,4 бали). Відвідувачі оцінили зручність графіку роботи канцелярії у 4,41 бали, легкість знаходження суду у 4,25 бали, зручність добирання до суду громадським транспортом у 3,42 бали.

Найнижчі оцінки у цьому вимірі отримали достатність паркувальних місць (1,44 бали) і доступність приміщення суду людям з особливими потребами (1,08 бали). Для цього існує об’єктивна причина (суд знаходиться на 3-му поверсі старого, непристосованого будинку без ліфта), що не залежить від працівників суду і не може бути вирішена найближчим часом.


Діаграма 6. Доступність суду

На рис. 1.1. проілюстровано, в яких напрямках суд має удосконалювати свою роботу, аби мати найвищі в області оцінки якості за основними вимірами.

Рис.1.1. Якість роботи Бродівського суду за основними вимірами

(середнє значення за 5-бальною шкалою)

 

Критичний аналіз результатів опитування та їх обговорення з суддями та працівниками апарату суду дозволив розробити такі рекомендації, які можуть бути реалізовані найближчим часом:

        Звернутись до відповідних органів про встановлення вказівників, які б вказували на розташування будівлі суду;

        Покращити умови доступу до суду для осіб з обмеженими можливостями, зокрема, розмістити у будівлі таблички шрифтом Брайля для незрячих осіб, та провести маркування сходин жовтим кольором, встановити робочу кнопку виклику;

        Розмістити на першому поверсі вказівники до суду і, можливо, інформаційні стенди із базовою правовою інформацією;

        Систематично покращувати навички спілкування з відвідувачами працівників апарату суду;

        Більш прискіпливо готувати списки справ, які призначені до розгляду;

        Позначити місцезнаходження побутових приміщень;

        Додати стільці біля столів для оформлення документів у коридорі суду.

Крім цього, на думку працівників суду, критично важливим для покращення роботи суду є завершення ремонту сходової клітки і раціональне використання цього простору, а також закупівля комплекту меблів.